همه چیز درباره مدیریت سالن های زیبایی و سالن های مو
نوشته شده توسط : موضوعات برتر


امروزه کار در سالن های زیبایی یکی از پردرآمدترین و مهیج ترین مشاغل دنیا به حساب می آید. مدیریت سالن نقش مهمی در بالا بردن استاندارد سالن و افزایش تعداد مشتریان و همچنین درآمد دارد، بنابراین باید به این امر توجه ویژه ای شود. بنابراین بهتر است قبل از راه اندازی سالن بر روی آموزش و صلاحیت خود تمرکز کنید تا بتوانید با مهمترین موقعیت ها روبرو شوید.مدیریت حرفه ای سالن می تواند محیط سالن را بهتر کند. و شرایط اضافی به مشتریان با پول اجازه می دهد.

همه چیز درباره مدیریت آرایشگاه و زیبایی

ویژگی های شخصیتی در مدیریت سالن های زیبایی

در مدیریت سالن های زیبایی باید علاقه و شخصیت مناسبی برای این زمینه کاری داشت. در واقع شخصیت یک مدیر آرایشگاه باید برونگرا و تعیین کننده باشد. او همچنین باید از برقراری ارتباط با مردم لذت ببرد و مفید باشد. مدیریت سالن زیبایی باید بسیار دوستانه و سرگرم کننده باشد. همچنین باید نیازهای دیگران را بر نیازهای خود ترجیح دهید.

مدیریت سالن زیبایی باید خلاقانه به کار خود بپردازد. او همچنین باید در آن زمان محکم و صمیمی باشد. او باید لباس های مرتب و مرتب داشته باشد و آداب معاشرت بالایی داشته باشد. داشتن صبر و دانش زیاد در زمینه آرایش و زیبایی امتیاز بزرگی است.

مهارت های حرفه ای در مدیریت سالن های زیبایی

مدیریت سالن زیبایی باید از مهارت های ارتباطی و تشریفات آرایشگاه آگاه باشد. او همچنین باید اصول مدیریت و رهبری در سالن زیبایی را بداند. آگاهی از اصول تبلیغات و همچنین نکات بازاریابی و جذب مشتری از مهم ترین ویژگی های یک مدیر حرفه ای محسوب می شود.

مدیر آرایشگاه باید با مسائل حسابداری آشنا باشد. زیرا مسئولیت امور مربوط به درصد کارمندان را بر عهده دارد و باید محاسبات و دفاتر مربوطه را انجام دهد. مدیریت سالن زیبایی باید با انواع نرم افزارهای محبوب و پرطرفدار آشنا باشد. او همچنین باید وب سایت و اینستاگرام را بشناسد و با آنها کار کند. شناخت CRM آرایشگاه به مدیر آرایشگاه کمک می کند تا تمامی امور مربوط به سالن زیبایی را مدیریت کند.

یادگیری در مورد مسئولیت ها و مهارت های آرایشگاه، آگاهی از قوانین کار، بیمه، درصد خدمات آرایشی و زیبایی، تنظیم قراردادهای کاری با کارکنان، مراحل مصاحبه و استخدام، و بهداشت و ایمنی. عناصر یک سالن زیبایی. . علاوه بر این، مدیریت یک سالن زیبایی باید شناخت کاملی از رقبا و فعالیت های آنها داشته باشد و برای بهتر شدن از آنها تلاش کند.

در زمینه آرایش و زیبایی نیز به روز رسانی اطلاعات و همچنین مدیریت نکته مهمی است که مدیر باید همیشه روی آن تمرکز کند. همچنین باید از کلیه خدمات آرایش و زیبایی ارائه شده در سالن زیبایی آگاهی کامل داشته باشد.

مهمترین نکات راه اندازی سالن زیبایی

اگر می خواهید یک سالن زیبایی و آرایشگاه را به خوبی مدیریت کنید، یک سری نکات و ترفندها وجود دارد که باید آنها را به خوبی بدانید. در ادامه هر یک از نکات مدیریت آرایشگاه را در اختیار شما قرار می دهیم.

اخذ مجوزهای لازم مربوط به بیمه و مالیات

یکی از مهمترین مواردی که مدیر سالن زیبایی باید در راه اندازی سالن زیبایی روی آن تمرکز کند، دریافت مجوزهای لازم است. یک آرایشگاه باید دارای پروانه کسب باشد و متصدی سالن باید نسبت به بیمه و مالیات اقدامات لازم را انجام دهد. بیمه آرایشگاه نیز به دو نوع بیمه مسئولیت مدنی و بیمه آرایشگاه تقسیم می شود که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

بیمه مسئولیت چیست؟

طبق قانون کار، کارفرما موظف به رعایت مقررات حفاظت فنی و خدمات بهداشت حرفه ای می باشد. این بدان معناست که یک محیط کار ایمن با تجهیزات حفاظتی باید در اختیار کارگران قرار گیرد. او همچنین باید آموزش های لازم را برای حفظ سلامت و ایمنی آنها در برابر خطرات شغلی به آنها ارائه دهد. در نهایت، او باید عملکرد آنها را برای جلوگیری از حوادث محل کار نظارت کند.

بر این اساس کارفرما مسئول و موظف به جبران خسارات جانی ناشی از عدم رعایت مقررات ایمنی فنی و حفاظت از بهداشت کار می باشد. در همین راستا محصول بیمه ای با عنوان بیمه مسئولیت کارفرما برای کارکنان ایجاد شده است. در واقع این نوع بیمه مسئولیت مدنی مسئولیت مدنی کارفرما در قبال غرامت ناشی از حوادث ناشی از کار کارکنان را پوشش می دهد. به این معنی که اگر در اثر یک حادثه شغلی در حین کار، کارکنان دچار آسیب جسمی شوند و اداره کار مسئولیت کارفرما را در این زمینه تعیین کند، بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان خسارت وارده را پوشش می دهد.

بیمه حرفه ای آرایشگاه ها

بسیاری از آرایشگران به دلیل مشکلاتی مانند عفونت یا حساسیت های پوستی مورد شکایت قرار گرفته اند. یا گاهی اوقات به دلیل اشتباهی که ممکن است منجر به آسیب شخصی به مشتری شده باشد مجبور به پرداخت هزینه می شوند. طبیعی است که در فرآیند آرایشگری اشتباهاتی وجود داشته باشد یا مواد یا ابزار استفاده شده به اندازه کافی موثر نباشد که باعث بروز حوادث یا مشکلات و بیماری برای مشتری شود.

در این موارد بیمه حرفه ای آرایشگران بسته به فعالیت بیمه، هزینه ها یا هزینه های درمانی مربوط به مشکل را به جای آرایشگاه پرداخت می کند. البته کار فقط یک بار اتفاق می افتد! گاهی برای اشتباهات ساده و جاهلانه یا محصولات آرایشی غیر ضروری باید صدها میلیون تومان بپردازیم. علاوه بر این، داشتن بیمه یکی از الزامات هر شغلی است تا از درآمد پایدار و بدون ریسک مطمئن شوید.

روکش نور آرایشگاه

در سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه خانه عروس  از مواد قابل اشتعال و حرارتی زیادی استفاده می شود، بنابراین احتمال آتش سوزی زیاد است. برای جلوگیری از آسیب آتش سوزی، می توانید برای آرایشگاه خود بیمه آتش سوزی خریداری کنید.

قوانین و مقررات را برای سالن های زیبایی تنظیم کنید.

هر سالن زیبایی قوانین خاص خود را دارد. مدیریت سالن باید به خوبی از این قوانین آگاه باشد و به کارکنان مجموعه یادآوری کند. از جمله این قوانین، ما شامل زمان ورود و خروج کارکنان، نرخ پرداخت کارکنان، تمیزی سالن، کد لباس، خدمات مشتری و غیره است. می توان اشاره کرد که به مشتریان یک صندلی بدهید و این جایی است که مشتریان دفعه بعد به سالن برمی گردند.

شعبه آرایشگاه با مدیریت سالن زیبایی

بعد از راه اندازی سالن زیبایی مدیران حرفه ای باید شروع به تبلیغ کسب و کار خود کنند. برای ساخت برند باید تبلیغات گسترده ای در اینترنت و به خصوص شبکه های اجتماعی داشته باشید.

سعی کنید از معامله گران حرفه ای برای جذب قدرت بیشتر استفاده کنید. از جمله کارهایی که می توانید برای برندسازی سالن های زیبایی انجام دهید طراحی سایت، ایجاد حساب کاربری در اینستاگرام و لینکدین، طراحی لوگو، انتخاب شعار تبلیغاتی و ... است که در آینده بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

استخدام نیرو برای سالن های زیبایی

یکی از مهمترین وظایف مدیریت سالن زیبایی، استخدام کارمند است. یک مدیر کارآمد باید هنگام برخورد با یک نامزد قضاوت خوبی داشته باشد تا بتواند تصمیم بگیرد که آیا آن فرد ارزش استخدام دارد یا خیر. مدیر باید چند جلسه مصاحبه با نامزد ترتیب دهد و سوالاتی در رابطه با طرز فکر و مهارت های فرد بپرسد. او همچنین می تواند چند روز به صورت آزمایشی در سالن کار کند تا از نزدیک با نحوه کار آن آشنا شود و تصمیم به ادامه همکاری بگیرد.

حمایت و تمرکز بر کارکنان

یک مدیر حرفه ای باید در هر شرایطی به کارمندان خود توجه کند. به یاد داشته باشید که حمایت کارمندان و کارکنان شما باعث رشد و بهبود کسب و کار شما می شود. سعی کنید برای نوسازی کارکنان خود برنامه ریزی کنید. حتی می توانید آنها را تشویق کنید که دوره هایی را برای گسترش دانش خود بگذرانند.

می توانید در شبکه های اجتماعی تلگرام یا واتس اپ گروه ایجاد کنید و با کارمندان خود در ارتباط باشید. همچنین می توانید تولد هر یک از کارمندان را در سیستم خود ذخیره کنید و با جشن های کوچک آنها را شاد کنید. همیشه به کارمندان خود احساس مهم بودن بدهید و به بهبود مهارت ها و توانایی های آنها فکر کنید.

بازاریابی مداوم برای جذب مشتریان سالن های زیبایی

تعداد کمی از مدیران آرایشگاه فکر می‌کنند که می‌توانند از پس تمامی تکنیک‌های بازاریابی و تبلیغات برآیند و تمام جنبه‌های جذب مشتری را بدانند. داشتن یک مشاور خوب و حرفه ای می تواند به افزایش جذابیت مشتری کمک کند. سعی کنید از کارشناسان و بازاریاب های حرفه ای برای تبلیغ سالن زیبایی خود استفاده کنید. برخی از فعالیت هایی که می توانید برای بازاریابی برند خود انجام دهید عبارتند از:

ارائه خدمات مشاوره شخصی به هر مشتری

قبل از شروع ارائه خدمات، از آرایشگر یا دستیار خود بخواهید به هر مشتری مشاوره حرفه ای بدهد تا مطمئن شوید که خدمات مورد نظر خود را با خیال راحت دریافت می کند. بدانید که همیشه حق با مشتری است و احترام به ترجیحات او اولویت اصلی ماست. با این حال گاهی اوقات انتخاب مشتری اشتباه است و نتیجه کار خوب نیست. در این مواقع آرایشگران باید با درایت و رفتار دوستانه رفتار کنند تا اطلاعات مورد نیاز مشتریان را در اختیار آنها قرار دهند و آنها را از تصمیم گیری اشتباه باز دارند. سپس باید گزینه های مناسب را در اختیار او بگذارد تا با انتخاب آنها به نتایج بهتر و مطلوبی دست یابد.

مراقبت های خانگی را ارائه دهید

یکی از خدماتی که می توانید برای بهبود مدیریت سالن زیبایی خود انجام دهید، ارائه خدمات زیبایی در منزل است. برخی از افراد هنگام رفتن به یک مهمانی یا یک رویداد مهم وقت رفتن به سالن زیبایی را ندارند و ترجیح می دهند آرایشگر به خانه آنها بیاید و کار را انجام دهد. با ارائه خدمات آرایش و زیبایی در منزل می توانید مشتریان خود را افزایش دهید و مشتریان دائمی ایجاد کنید.

مخصوصاً برای عروس هایی که قبل از مراسم پرس می شوند و نمی خواهند زمان زیادی را در سالن ها بگذرانند، بهتر است خدمات آرایش و زیبایی را در منزل انجام دهند.

ارائه خدمات جانبی در ارتباط با سالن زیبایی

برای صرفه جویی در وقت و هزینه مشتریان و در نتیجه افزایش پایگاه مشتریان خود، بهترین راه حل ارائه خدمات جانبی است. خدمات جانبی باید مربوط به سالن های زیبایی باشد. از جمله این خدمات می توان به آتلیه عکاسی، باغ و سالن، مراکز فروش و اجاره لباس مهمانی و عروسی و ... اشاره کرد. می توانید پیشنهاد ایجاد کنید، به عنوان مثال مشتری با هر یک از این خدمات اضافی می تواند در ازای استفاده از خدمات سالن زیبایی از تخفیف خوبی برخوردار شود. به این ترتیب مشتری جذب سالن زیبایی می شود و درآمد آن افزایش می یابد. البته تمامی این مزایا زمانی امکان پذیر است که مدیریت سالن زیبایی اصول لازم برای این کار را به خوبی بداند و توانایی مذاکره و تجارت را داشته باشد.

رضایت مشتریان سالن های زیبایی

حتی اگر در بدترین حالت خود هستید، باید طوری با مشتریان رفتار کنید که گویی سالن فقط به آنها اختصاص داده شده است. همیشه با لبخند از مشتریان استقبال کنید و در انتها از آنها دیدن کنید. در حین خدمت به آنها سر بزنید و نظر آنها را در مورد کیفیت کار و رفتار کارکنان بپرسید. سعی کنید مواردی را برای خدمات مشتری آماده کنید. حتی می توانید از مشتریان با یک فنجان چای و شکلات پذیرایی کنید. بدین ترتیب می توانید جایگاه ویژه ای در ذهن مشتری پیدا کنید.

از مشتریان دعوت کنید تا شما را در اینستاگرام یا وب سایت شما دنبال کنند. به این ترتیب همیشه می توانید مشتریان را از خدمات و پیشنهادات خود مطلع کنید. حتی می‌توانید به سالن پیام دهید، اگر آنجا نرفته‌اید، به آنها بگویید که آنها را از دست داده‌اید و از پیشنهادات ویژه و تخفیف‌های ویژه برای بازدید دوباره آنها استفاده کنید.





:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: